Thaler byla jednou ze společností, které se zasloužily o vývoj nové emisní normy V a také na ní jako jedna z prvních přešla. Proto byl Thaler schopen představit prototyp modelu řady 2438 s motorem yanmar, emisní normou V a s úpravou výfukových plynů již v roce 2018 na výstavě Eurotier. Na podzim roku 2020 pak mohla společnost Thaler oslavit milník, protože vyrobila a dodala už 250. nakladač s touto emisní normou.

,,Naše zkušenosti s motory emisní normy V jsou velmi dobré. Zatím jsou tyto motory také bezproblémové. Jsme s nimi plně spokojeni,‘‘ řekl Michael Kohling, vedoucí prodeje technického oddělení společnosti RWZ.

V lednu 2019 vstoupila v platnost nová emisní norma V. Ta se nyní vztahuje na nesilniční stroje s výkonem motoru nižším než 56 kW (76 k). Norma zajišťuje další snížení emisí znečišťujících látek. Do 30. 6. 2020 bylo stanoveno přechodné období, které umožnilo montáž již dříve vyrobených motorů podle emisní normy IV. Vzhledem k celosvětové pandemii covid-19 bylo přechodné období prodlouženo o dalších 12 měsíců. To ovšem nemělo vliv na plán společnosti Thaler, protože podrobné plánování zajistilo, že přechod na novou technologii proběhl hladce a včas.

Nakladače Thaler s výkonem do 19 kW jsou proto připraveny na emisní normu díky motorům s technologií optimalizovaného vstřikování paliva. Nakladače s výkonem nad 19 kW jsou navíc vybaveny technologií úpravy výfukových plynů katalyzátorem DOC (oxidační katalyzátor) a DPF (filtr pevných částic). Na rozdíl od mnoha osobních automobilů nevyžadují nakladače díky optimalizovanému řízení motoru přidávání AdBlue. Nové komponenty tak byly chytře doplněny do stávajících typů motorů, takže se zákazníci mohou i nadále spolehnout na kompaktní, silné a výkonné nakladače Thaler.